Hoe goedkoop duurkoop kan worden bij bpm-taxaties

Toen wij een klant bezochten die een tijdje geen bpm-taxatierapporten bij ons had afgenomen, vertelde hij dat hij was overgestapt naar een andere taxateur. Iemand die iets scherper calculeerde dan wij, zei hij. Dat scheelde hem zo’n €500 op de bpm per voertuig en hij betaalde €100 minder voor een taxatierapport. “De taxatierapporten zijn minder uitgebreid dan die van jullie en ’t is ook geen registertaxateur”, voegde hij er eerlijk aan toe, “maar ja, ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee en tot nu toe loopt ’t goed.”

Heeft deze autodealer gelijk?

Wij hopen eigenlijk dat deze bewuste keuze voor het lopen van meer risico niet zal leiden tot gedoe met de Belastingdienst. Want dat kan wél. Dat het tot nu toe goed loopt, is geen garantie voor de toekomst. Integendeel! Het verwerpen van een aangifte gebeurt niet direct na of tijdens de aangifte. De Belastingdienst neemt de tijd want die heeft 5 jaar (!) om de aangifte te beoordelen. De inspecteurs bij de Belastingdienst zijn niet gek en wat er in een taxatierapport staat, moet wel hout snijden!

Wij hechten aan een goede relatie met de Belastingdienst, vinden ’t fijn dat wij daar een goede naam hebben opgebouwd en zetten die niet graag op ’t spel. Voor elke bpm-taxatie nemen onze taxateurs de tijd en maken minimaal 80 foto’s om de bpm-taxatie gedegen te onderbouwen.


Onze klanten zijn tevreden. Daar zijn we trots op! Onze office manager stuurt, zonder enige selectie vooraf, de uitnodiging aan onze klanten om ons te beoordelen via het onafhankelijke platform klantenvertellen.nl. Niet elke klant geeft gehoor aan dat verzoek. Maar de reviews die wij ontvangen, maken ons blij. De reviews hebben niet alleen betrekking op bpm-taxaties. Ook de reviews over camper taxaties, youngtimer taxaties, oldtimer taxaties en motor taxaties staan er tussen.

Meer reviews lezen? 


Bloeiende importmarkt van gebruikte auto’s met ruimte voor fraude?

De wet bpm zit niet eenvoudig in elkaar en dat geldt vooral voor importauto’s met schade. Hoeveel belasting iemand uiteindelijk moet betalen bij een schadeauto kan leiden tot discussies. Dat er ruimte is voor fraude, is een publiek geheim. Wij houden ons daar verre van. De ene kras geldt als een gebruiksspoor en zorgt daarom niet voor waardevermindering. De andere iets grotere kras geldt als schade en zorg er wel voor dat de waarde daalt.

In januari 2019 werkten wij mee aan een rondgang van het kritische actualiteitsprogramma Reporter Radio. De programmamakers bezochten importeurs, taxateurs en adviseurs om erachter te komen hoe de wet bpm in elkaar zit en waardoor discussies ontstaan. Reporter Radio vroeg ons of we wilden meewerken aan de kritische reportage en of wij onze rol als taxateur wilden toelichten. Ja, graag! Ruud Jansen (directeur en registertaxateur) ging met journalist Benjamin de Bruijn op pad en liet hem van A tot Z zien hoe wij een taxatie uitvoeren en wat er allemaal komt kijken.

Eerlijk duurt ’t langst

Omdat wij achter elk taxatierapport staan dat we hebben gemaakt, adviseren wij onze klanten om bezwaar aan te tekenen als de belastinginspecteur besluit de getaxeerde waarde extra te laten controleren. Als klant van Waardetaxaties kunt u zo’n bezwaarschrift laten opstellen bij 123bpm.nl op basis van no cure no pay.

Naheffingsaanslag bpm kan in de papieren lopen

Als u een naheffingsaanslag krijgt van de Belastingdienst, betaalt u in veel gevallen niet alleen het verschil tussen de bpm die u heeft betaald en de bpm die u had moeten betalen. Er volgt meestal ook een boete.

Ik wil weten of een bpm-taxatierapport zin heeft.

Waardetaxaties geeft altijd eerlijk, slim en snel advies. Laat u daarom altijd voorrekenen wat het verschil kan zijn! U krijgt gratis een indicatie.

Neem vrijblijvend contact op voor informatie en advies
Contact

Waardetaxaties.nl
Parallelweg 4
7081 DX Gendringen
Werkdagen 8:45 uur t/m 17:30 uur

Bel 0315 84 33 08

ISO 17024 gecertificeerd

© 2019 - Waardetaxaties heeft haar website laten maken door Ebbers Media.