Met deze tip volgt u de snelste weg bij bpm-aangifte
Vanaf 1 november moet iedereen in Nederland die bpm-aangifte doet het nieuwe digitale aangifteformulier gebruiken. Dat is wennen…, en daarom schreven we er al eerder over en deelden wat tips in ons blog: Wat u moet weten over het nieuwe bpm-formulier. Het nieuwe formulier Aangifte/melding/opgaaf bpm berekent de bpm voor u. Deze bpm-aangifte vult u eerst digitaal in en daarna print u hem. Vervolgens stuurt u de papieren aangifte mét de gevraagde bijlagen in een gefrankeerde envelop naar:
Belastingdienst
Postbus 2710
6401 DE HEERLEN
Omdat de Belastingdienst uw bpm-aangifte in eerste instantie geautomatiseerd selecteert, is het belangrijk dat u zich precies houdt aan de volgorde van verpakken zoals de Belastingdienst die zelf heeft bepaald. Die volgorde bepaalt de doorlooptijd en die is korter als u alle bijlagen in 1 pakketje in de juiste volgorde aanbiedt.
Waarop moet u letten als u de bpm-aangifte in de envelop doet?
Hanteer de juiste volgorde en die is:
- Formulier Aangifte/melding/opgaaf bpm.
- Bijlagen bij het aangifteformulier bpm.
- Overige bijlagen zoals factuur, koerslijst en CVO.
- Taxatierapport.
Verstuurt u meerdere bpm-aangiften in 1 envelop?
Let er dan goed op dat u de juiste bijlage(n) bij de juiste aangifte voegt. Nog een tip? Voeg bijvoorbeeld geen begeleidend schrijven toe, want dat heeft de Belastingdienst niet nodig. Sterker nog; het kan worden beoordeeld als overbodige informatie en de doorlooptijd zelfs vertragen.
Wij adviseren u bovenstaande tips op te volgen. Leuker kunnen we het niet maken…